První parní vlak přijel do Prahy v létě 1845 a přijel dírou v dosud stojících hradbách na nově postavené moderní nádraží (dnešní Masarykovo). Při bouřlivých oslavách se ale nějak pozapomnělo, že jedno nádraží už v Praze je a 15 let spolehlivě funguje.
Jmenovalo se Praha - Písecká brána a od roku 1830 bylo výchozím nádražím tzv. První Buštěhradské Dráhy, kterou se do Prahy z Kladenska vozilo uhlí a dřevo. Náklad ovšem netahaly lokomotivy ale koně, a tak to bylo až do roku 1850, kdy byla Buštěhradská dráha upravena pro parní provoz.
Než byla postavena a zprovozněna nová budova Dejvického nádraží, muselo to původní sloužit ještě dalších 25 let. Stojí tam dodnes a chcete-li ho vidět, běžte na perón Dejvického nádraží a podívejte se přes kolejiště trochu doprava.